Ensam utlämnad söker

Nu när den skäggbeprydde Coca Cola mannen dragit sig tillbaka och lämnat efter sig övervikt orsakad av fett och socker är det dags att fylla mellanrummet till nästa högtid. Glitter och glamour. Bubbel som i jajavadfan, zombiemode på det uppklädda dansgolvet och hummerspad över den nykemade kavajen. I väntan på det gäller konsumtion till halva priset eller några öl på det sovande haket? Eller varför inte lite häng på det demokratiska nätet? Kommer man undan med beskrivningen surfa eller är det som att kalla telefonen för mobben, för den som har en sån för yuppie. Zappa sig fram till trafiken. Men hur lätt är det?

Flashbackforumet som ger sig själva årets journalistpris, har tre dagars leveranstid på registreringen, om man inte vill betala för det fria ordet förstås. Aftonbladet har ett annat upplägg för egentligen samma sak, men de har ju annonsörer överallt också. Dubbel beskattning liksom. Lägger ut mina privata nummer, säljer mig och köper in mig i hopp om att någon ska hitta en ensam, långsam blogg någonstans  i mainstreamfåran.  För att bevisa att det går.

Och för mina medleverantörer till denna blogg som eventuellt är läsare om tesen fortfarande gäller att det är bloggare som läser sina egna bloggar för att man skriver så jävla viktigt och bra. (Och det tror jag, det är ju journalister som läser tidningar). Kom in och förbättra statistiken, vi behöver den. Kanske mer än statistiken behöver oss.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0